Door op 1 mei 2017

I Vote Where I Live-campagne

Beste leden en geïnteresseerden,

U woont nu enige tijd – korter of langer – in Brussel of elders in België. Maar hoe betrokken bent u bij de lokale politiek?Image result for federale verkiezingen 2014 belgie

Iedereen heeft wel eens problemen met de afvalverwerking, de manier waarop werken in de buurt plaatsvinden, het gebrek aan fietsinfrastructuur, of juist constructieve ideeën over het aanleggen van speeltuintjes of autovrije zones in de omgeving. Tegelijk stemmen nog niet veel expats voor de lokale gemeenteraad.

De zusterpartijen van de PvdA in Brussel zijn een campagne begonnen genaamd ‘I vote where I live’, om ervoor te zorgen dat iedereen die in één van de Brusselse communes staat ingeschreven, ook naar de stembus gaat. Dit is belangrijk om de betrokkenheid van ‘expats’ bij de lokale politiek te vergroten, en een uitgelezen kans om die te beïnvloeden!

Volgend jaar, 14 oktober 2018 vinden in België de gemeentelijke verkiezingen plaats. Tot die tijd zullen de zusterpartijen geregeld evenementen organiseren om deze onder de aandacht te brengen, en wij houden u hiervan graag op de hoogte – van BBQ’s en infomomenten tot gezamenlijke deur-tot-deuracties, politieke cafés, of heuse schoonmaakevents in de straat.

Houd de Rode Salon dus in de gaten voor updates; binnenkort komt er ook een Facebookpagina.

Waar ben je naar op zoek?