Door op 5 januari 2014

Kerstborrel JUSOS (SPD Jongeren)

jusos-logoDinsdag 17 december is een aantal PvdA bestuursleden op bezoek geweest bij de kerstborrel van de Duitse jongerenafdeling van de SPD, de JUSOS. Drie bestuursleden hebben ideeën en verhalen kunnen delen met gelijkgezinden over een sociaaldemocratisch Europa. Duitsland is een erg belangrijk buurland voor Nederland, maar ook een erg belangrijk land voor de Europese Unie en de weg uit de crisis. Het was daarom erg interessant om de banden aan te halen.

Het jaar 2014 staat natuurlijk, voor ons in Brussel, in het teken van de Europese verkiezingen, die voor eind mei gepland zijn. Juist daarom is het belangrijk om nu de relaties aan te halen met onze zusterpartijen, zodat we sterk en overtuigend de Europese verkiezingen in kunnen gaan. Goede banden met andere sociaaldemocratische partijen geeft ons meer steun in ons verhaal, want het gaat niet alleen om Nederland, maar om heel Europa. En daarbij staat we samen nou eenmaal sterker.

Daarbij was het een erg aangename kennismaking, dus zeker voor de herhaling vatbaar! In het komende jaar streven wij er dan ook naar om onze contacten met andere zusterpartijen uit te breiden zodat we allemaal kunnen leren van de ervaringen van anderen. Hopelijk draagt dit bij aan een mooie overwinning in de Europese verkiezingen.