Over ons

De Afdeling Brussel is er voor Nederlanders die in België wonen: Voor studenten aan de universiteiten, medewerkers bij de instellingen, lobbyisten voor de goede (en iets minder goede) zaak en zelfs voor belastingvluchtelingen. We organiseren ontmoetingen met bewindslieden, lezingen, borrels en regelmatige afdelingsvergaderingen.

Maar onze afdeling is er ook voor de zusterafdelingen in Nederland, voor het landelijke partijbureau en iedereen met een sociaal-democratisch hart die de hoofdstad van Europa bezoekt. Voor hen staan we open voor alle vragen en suggesties over hoe het hier gaat en zou moeten gaan. Daarnaast doen we actief mee tijdens de voorbereidingen van alle verkiezingen, proberen we een rol te spelen op de congressen en zullen we onze hulp aanbieden aan de nieuw gekozen PvdA leden in het Europees Parlement.

Tenslotte blijven we de expertise die er in de afdeling bestaat aanwenden om het debat in Nederland kritisch te volgen en waar nodig te sturen. Hierbij kiezen we er bewust voor om niet alleen het bureaucratische EU geluid te laten horen maar een genuanceerd beeld te geven van hoe de EU werkt en wat er te halen valt. Om die nuance te garanderen volgt de afdeling en zeker ook het bestuur, de discussies in Nederland op de voet.