13 maart 2015, om 21:30, Polman's Huis Hoek Jansdam & Keistraat, 3512 HV Utrecht (stad)

De EU en Utrecht: Brussel in de praktijk!

door Werkgroep Europa gewest Utrecht op 2 maart 2015

Na de decentralisatie van veel overheidstaken vraagt men zich geregeld af waar provincies eigenlijk nog toe dienen. De provincie Utrecht werd door de Europese Commissie echter twee keer tot de meest competitieve Europese regio benoemd. Waar liggen kansen en mogelijkheden voor Utrecht en welke rol speelt de Europese Unie daarin? Met het oog op de Provinciale Statenverkiezingen en de recente internationale ontwikkelingen spreken wij met elkaar over politieke samenwerking. Hoe verhouden provincies zich tot Brussel en hoe zou dit anders moeten? Wat weten we nou precies van de dagelijkse praktijk van de Europese Unie?

Op vrijdag 13 maart van 19.30-21.30 uur organiseert de Werkgroep Europa van de PvdA Utrecht een bijeenkomst over de Europese Unie en de provincie Utrecht. Kati Piri (PvdA-Europarlementariër), Dr. Ton van den Brink (Hoofddocent Europees Recht, Universiteit Utrecht), Milos Labovic (Oprichter website ‘EU Know How’) en Julie D’Hondt (EU-adviseur Tweede Kamer) gaan met elkaar in gesprek over het reilen en zeilen in Brussel. Vanuit hun verschillende achtergronden, van politica tot wetenschapper, bieden zij ons een afwisselende kijk op het functioneren van de EU.
Met de Provinciale Staten verkiezingen in het verschiet wordt er speciale aandacht geschonken aan de band tussen Nederlandse provincies en de EU. Het belooft een interessante, interactieve bijeenkomst te worden!

Link PvdA Gewest Utrecht: https://psutrecht.pvda.nl/2015/03/02/de-eu-en-utrecht-brussel-in-de-praktijk/

Facebookevent: https://www.facebook.com/events/729256527192693/